Markíza od 1. januára zrušila reláciu Dnes a Televízne noviny predĺžila z 20 na 40 minút. Používanie reklamných brejkov v správach potvrdil pre sme.sk aj šéfredaktor spravodajstva Markízy Lukáš Diko.
Donedávna slovenská legislatíva zakazovala prerušovať spravodajskú reláciu reklamou a telenákupom.
Podobný zákaz sa týkal aj politicko-publicistických relácií, náboženských programov či programov pre maloletých. V decembri prijatá novela zákona o vysielaní a retransmisii umožňuje súkromným televíziám prerušovať reklamou a telenákupom všetky programy okrem bohoslužieb. Spravodajský program môže televízia prerušiť raz za 30 minút.
„Rozhodnutie o predĺžení Televíznych novín o 19.00 sme urobili po analýze novely zákona o vysielaní a retransmisii s vedomím, že nám umožňuje podľa potreby zaradiť reklamný brejk kedykoľvek," povedal Diko.
TV Joj sa zatiaľ nechystá správy deliť reklamou: „Aj v rámci existujúceho nastavenia reklamných brejkov je naše spravodajstvo nielen divácky úspešné, ale aj profitabilné," povedal šéf programu v Joj František Borovský.
Slovenskej televízii zákon programy reklamou prerušovať nedovoľuje.
Novela prináša súkromným vysielateľom aj ďalšie zvýhodnenia. Pri vysielaní seriálu, série či dokumentu môže prerušiť program reklamou bez výraznejších obmedzení. Je otázne, do akých extrémov televízie pôjdu.
Napríklad Markíza pri seriáli Ordinácia v ružovej záhrade má podľa cenníka naplánovaných až päť reklamných brejkov v jednom diele. Limit reklamy vysielanej počas hodiny pre súkromné televízie ostáva 12 minút.
Víno príde na obraz skôr
Novela prináša aj volnejšie pravidlá vysielania reklamy na alkoholické nápoje. Reklamu na víno tak možno odvysielať už po 20. hodine. Na reklamu na pivo časové obmedzenia neplatia.
Novelou zákona mal parlament zladiť pravidlá vysielania so smernicou Európskej únie.
Komentáre
A ty si myslíš
Tak si vyber.
ale iba tu